De teams van VoCASA hebben flink gescoord in het competitieseizoen 2018-2019.

Niet alleen op sportief gebied werden mooie scores neerzet, ook op de digitale media heeft VoCASA ruimer bereik gekregen.

Nu aan het einde van het seizoen is het leuk om eens terug te kijken wat de topberichten waren, die onze leden en fans graag bekeken.
Hieronder zijn 
de statistieken op een rijtje gezet van www.vocasa.nl, facebook en ons youtubekanaal.
(onderaan een volledig rapport in pdf)

website

De website www.vocasa.nl wordt goed gevonden en heeft naast de homepage een aantal artikelen met hoge hits. Met Google Analytics is gekeken naar de Top-100 bezochte pagina’s afgelopen jaar. Ruim 75.000 bezoeken zijn er geweest op vocasa.nl Na de homepage (21.000) zijn dat vooral de pagina’s met team-info over H1, D1, H2, D2, D4, D3, H3 en de jeugdpagina bekeken. Ook de pagina met de trainingstijden is vaak bezocht.

Van de inhoudelijke berichten blijkt dat de verslagen in de Gelderlander gretig gelezen worden.
Het meest gelezen artikel van de Gelderlander via onze website is het interview met Noa en Matilde rond de wedstrijd VoCASA D1 – Dynamo Apeldoorn (23 maart 2019). Daarna op afstand het bericht van 8 oktober 2018 over de goede start van Heren 1 in de Eredivisie “VoCASA, een ploeg om rekening mee te houden”.

facebook

Naast de website heeft de facebookpagina van VoCASA Volleybal Nijmegen aan populariteit gewonnen.
Vanaf dit seizoen komen de meeste websiteberichten snel als link op facebook onder de aandacht. Veel wordt vluchtig gelezen maar regelmatig wordt doorgeklikt naar het volledige website-artikel.
De tellingen op facebook liggen hoger dan de statistieken op de website omdat korte herhalingsbezoeken vaker voorkomen.
Meest bekeken is “Verrassende winst van Dames 1 op Peelpush” (november 2018).
Het hoogste bereik in 2019 heeft “Na winst in Zwolle is behoud Eredivisie een feit” (23-3-2019) .

youtube

Van de meest thuiswedstrijden van Heren 1 en Dames 1 worden video-opnames gemaakt vanuit de tribune. Daarna worden ze in samenvattingen van 10 à 20 minuten op Youtube geplaatst. Ook van een aantal andere teams in actie staan video-beelden op het Youtube-kanaal van VoCASA. De statistieken van Youtube geven de kijkers per video en gemiddelde kijktijd. Meest bekeken video is die van begin van het seizoen: Heren 1 tegen Taurus (6 okt 2018) gevolgd door Dames 1 tegen Voltena (15 dec 2018).